Email

victoria@dainichi.nl

Waarom de naam Dainichi voor mijn praktijk?

Samen met Arnold heb ik ongeveer 20 jaar geleden de spirituele praktijk Dainichi opgericht. Samen gaven we massages, reiki cursussen, reiki behandelingen en Arnold aura- en chakra healingen en magnetiseren. De naam Dainichi hadden wij gevonden in een mooi boek waar alle Boeddha’s’ uitgebreid beschreven stonden en de Boeddha Dainichi sprak ons zeer aan. Dit hebben we samen een paar jaar gedaan totdat Arnold aan zijn schouders werd geopereerd en niet meer kon masseren en behandelen. Ik heb nog een tijdje alleen reiki cursussen en oefenavonden georganiseerd onder de naam Reiki4you totdat ik een baan kreeg van 40 uur en ik helaas geen tijd meer kon vinden om dit nog vol te houden.

Helaas is Arnold 5 januari 2021 na een kort ziekbed overleden en op zoek naar een mooie urn vond ik er 1 in de vorm van de Boeddha met de naam Dainichi. Hoe bijzonder is dat? Daarmee is voor mij een cirkel rond gemaakt en heb ik de domeinnaam Dainichi teruggekocht en ga ik weer beginnen met het geven reiki cursussen en behandelingen.

Wie was Dainichi Nyorai? (Bron Wikipedia)

Dainichi (letterlijk “Grote Zon”) wordt aanbeden als de allerhoogste, oorspronkelijke zonneboeddha en verschijnt ook als de centrale figuur van de vijf wijsheidsboeddha’s. Onder de syncretische doctrine van honji suijaku, werd de Shinto-zonnegodin Amaterasu beschouwd als een manifestatie van Dainichi Nyorai. De term Nyorai (letterlijk “zo-kome”) is een epitheton voor de verlichte boeddha’s die de hoogste rang in het Japanse boeddhistische pantheon bekleden. In de Mandala van de Twee Rijken, de belangrijkste mandala voor rituele activiteit en contemplatie in het Shingon-boeddhisme, verschijnt Dainichi Nyorai in het centrum van zowel het Diamantenrijk als het Baarmoederrijk. In de eerste, zoals gedefinieerd door de Dainichi Sutra, vertegenwoordigt Dainichi de ‘metafysische aanwezigheid die de rede belichaamt’; in het laatste, zoals gedefinieerd door de Diamond Peak Sutra, vertegenwoordigt Dainichi de “epistemologische aanwezigheid die wijsheid belichaamt”.